-->

Cara Nak Check Nombor Handphone Sendiri

Cara Nak Check Nombor Handphone Sendiri


Haaaaa. Ni lah masalah utama kalau ada banyak nombor handphone takpun sering tukar-tukar. Macam aku, baru sahaja beli nombor telefon baru line Maxis 2 minggu yang lepas. Nombor tu sebagai penganti kepada nombor aku yang dah pun tamat line dia sebab aku lupa nak relod. Yelah, selalu aktifkan no digi saja. 

Dan alkisahnya, aku nak topup nombor maxis aku ni, tapi aku lupa pulak apa nombor aku tu. Blank terus. Aku hanya ingat nombor digit 4 di belakang sahaja. Atlast, aku terpaksa search bagaimana nak semak atau check nombor handphone sendiri ni. 

Caranya sangat Mudah.

Cara nak check nombor handphone sendiri adalah dengan:

Menaip  *139# dan hantar menggunakan line operator yang anda nak check tu. Macam saya, saya guna maxis.

dan TARAAAAAAAAAAA.... No handphone yang aku nak check tu akhirnya appear. Dan jom.. Topup.


Semoga bermanfaat ya.



*** Cara ini so far terpakai untuk Maxis sahaja ok. Digi tak dapat sebab aku dah cuba untuk second line aku. Untuk operator lain, aku tak pasti. Tapi korang boleh cuba lah.

Baca juga:

Tags:

0 Comments



Emoticon