-->

Citarasa aku : Pizza Maggie


Masih tercari2 apa nak makan berbuka puasa nanti? or jemu nak makan nasi? haha. aku rasa aku je la manusia pelik yang jemu makan nasi di bulan puasa ni. start puasa tahun lepas bila time berbuka je aku tak lalu nak makan nasi. menu aku setiap hari cucurodey, cucurodey, murtabak n cucurodey. haha. sebab tu bila pregnant aku teringin nak makan cucurodey aku tak heran sangat.

ok la. ni aku  nak suggest untuk berbuka nanti buat la pizza mee. cepat , mudah dan lazattt.. Bahan dia senang memang confirm ada kat dapur tu.
Kalau untuk makan 2 orang cukup la 2 bungkus mee maggie kari dan telur 2 biji.

cara nak buat?? aduhhh..senang banget dong. haha. mee tu korang rebus dulu n dah masak, tos kan bagi kering. telur tu korang ayak pastu letak perencah maggie kari tu dan ayak lagi dan lagi. bila dah sebati, masukkan mee tadi ke dalam adunan telur n perencah tu. sebatikan. lepastu korang panaskn kuali dengan sedikit minyak dan bila dah panas, letakkan adunan mee tadi dan ratakan mbentuk bulatan seperti gambar. korang bagi tekan-tekan biar senang nanti nak balikkan bagi masak side sebelah lagi. n siapppppp... senang dan mudah. makan ni lagi layan sambil tengok cerita M.A.I.D pukul 10 malam tau. menyempat..haha.

ok.. see u olls..


Baca juga:

0 Comments



Emoticon