-->

Tips Nak Gemok!!!


Tips Nak Gemok!!!

Korang rasa korang antara spesis yang cekeding? Kurus? Lidi? Papan? dan apa-apa ja la yang orang sekeliling duk mengata kat korang. Kalau YES, give me 5!! Kita geng ye. Haha.
Pertama sekali, saya juga merupakan salah seorang pemegang mohor antara perempuan yang paling kurang BMI di muka bumi ini. Yes. BMI saya, hanya sekarang ini itupun awal tahun 2015 ni baru lah mencecah 18 BMI. Hahaha. Kesian. dah genap 27 tahun hidup ni baru merasa BMI normal.

Ok, untuk pengetahuan korang, BMI saya sebelum ini adalah sekitar 15 - 16 sahaja! Kesian kan. So, korang imagine je la dengan ketinggian 169cm + berat 45kg.. Can u imagine that?? Betapa kalau ditiup angin, memang melayang tu. Perumpamaan sahaja okeyh. Tak perlu kot, nak tempek setempek gambar cekeding saya kat sini. :p

Ok, antara tips yang saya boleh share dengan anda-anda, cik puan yang turut mengalami masalah cekeding ni : Tips Untuk Gemokkan badan/ Tips Untuk Tambah Berat Badan:


  • Jangan skip breakfast pagi
  • Jangan tahan nafsu makan (dulu, peel pemalas nak makan)
  • Makan b-complex
  • Minum banyak air
  • Makan 3x sehari, if kurang selera makan, cuba amalkan makan vitamin c atau b-complex atau banyakkan makan buah oren
  • Amalkan gaya hidup sihat

Jujur saya cakap kat sini, semua tips di atas saya memang amalkan, tapi tak berapa menjadi. Hahaha. Jangan marah naaaa... Actually, saya dapat naikkan berat badan ke berat yang ideal dengan mengamalkan satu produk keluaran orang Sarawak iaitu Cocoa Honey Collagen (CHC). Amal CHC tu baru selera makan gila-gila naik dan berat badan naik and sekarang berat maintain dalam lingkungan 55 - 56 kg. Ok la tu. daripada 45 kg je dulu. 

Cocoa Honey Collagen. Produk Collagen
Pertama Keluaran Bumiputera Sarawak

Ohya, saya bukan agen ye, kalau korang berminat nak dapatkan produk ini, harga nya tidaklah mahal pun sekitar RM55-RM65 je. Korang boleh search agen-agen yang jual produk ini di FB ataupun direct di official laman web produk ini iaitu Chinta Ayu. Selamat Menggemukkan diri.



Baca juga:

0 Comments



Emoticon